josefinebjornberg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Josefine Björnberg - 28 augusti 2012 20:41

Vill vi värkligen ha kvar snöjeparden .Vill vi ha ett sånt underbart exotiskt djur i vårt liv .Det vill jag ...


Det är som en sol nedgång .Ett tag är solstrålarna överalt på platsen men allt mer försvinner och när sista solglimten är borta så finns dom inte mer .


Men då kan jag ställa mig frågan vad hardom någonsin hjort oss asså ensen att dom skadat en mäniska en ENSTACKAD gång det är deras instingt att skydda sitt revir och att såklart skydda sig själv .Att plåga ett så fint djur till döds och ha dom i burar till döden och sen sälja kött och päls är så sjukt .


Så pusha mig till toppen på min kampanj Katten bakom eller framför(cbf)

sitter och har ångest hjälp hjälp hjääääääääääälp.

Av Josefine Björnberg - 27 augusti 2012 16:37

När jag blir stor vill jag bo i ett stort hus på landet med min pojkvän och mit barn som ska heta kitty,april,eller cesie .Ska ha två chivavvor och två hästar till mig och en shettis till barnet .Min man vill jag att han ska va hovslagare och ha en bil och jag vill va veterinär och ha en bil och en hästlastbil och en transport .vill ha katt och kanin och bo på en gård ära havet med en båt och egen flyt brygga

Av Josefine Björnberg - 26 augusti 2012 21:46

zry att inte bloggat på ett ta men har haft fullt upp att leva livet  

nu är skogami på ridskolan inan vi körde henne dit skulle jag rida och märkte att hon markera på nåt av frambenen så mamma gick efter sanna´s stora syrra och hon sa att hon vart HALT!!!!!!

andra gången på hela sitt liv men säkert en stukning  .Men är så glad kom med transporten till ridskolan och skulle kolla skogamis box och ser en namn skylt med Skogami och där ser jag en brun grimma med rosa detaljer ,ett rosa luddigt grimmskaft och ett shit gulligt rosa fleece täcke med hjärtan på så sött.

Men har sovit hoss ida och badat på badholmarna .

bildbomb imon efter skolan om inte annat men hörs imon

Av Josefine Björnberg - 26 augusti 2012 21:46

zry att inte bloggat på ett ta men har haft fullt upp att leva livet  

nu är skogami på ridskolan inan vi körde henne dit skulle jag rida och märkte att hon markera på nåt av frambenen så mamma gick efter sanna´s stora syrra och hon sa att hon vart HALT!!!!!!

andra gången på hela sitt liv men säkert en stukning  .Men är så glad kom med transporten till ridskolan och skulle kolla skogamis box och ser en namn skylt med Skogami och där ser jag en brun grimma med rosa detaljer ,ett rosa luddigt grimmskaft och ett shit gulligt rosa fleece täcke med hjärtan på så sött.

Men har sovit hoss ida och badat på badholmarna .

bildbomb imon efter skolan om inte annat men hörs imon

Av Josefine Björnberg - 21 augusti 2012 10:30

  Linnea är en super tjej .Hon är snäll och kul att va me .

vi blev vänner jag ida och linnea på ridlgret v.29 på AW sporthorses & contryclubb

och en vecka efter så kom hela hennes familj på iddag hoss mig sen sov hon över och dan efter åkte vi till liseberg och hade shiiit kul tillsmns

Hennes ponny Wilma är en av dom sötaste ponnysar jag sett och snäll och go

och hoppar jätte fint och högt

jag är glad att det vart just Linnea jag blev sån bra vän med på lägret HIHI



en bild på oss på liseberg  

Av Josefine Björnberg - 20 augusti 2012 22:27

Hej alla idag har varit en super duper dag   

Har ridit skogami idag och det gick suuuuuuuuuuuuuuuper .... i´m so lucky.


Hoppade bana på 80cm och bara två vägringar älskar min lilla gurkburk....hon är så underbar hihihihihihihi

imon blir det gb (göteborg) stad och handla lite till skolan som börjar på ONSDAG!!! fan vad tiden har gått fort men längtar shit mycket till alla goa frends i have ..

inte nog med göteborg efter det ska jag till terminens första dag på klubben saknar alla goa frends och ponnysar så kt...hehe

Skogami ska bli en av dom goa fast hon blir den goaste på ridklubben när vi hyr ut henne ...sötis hon kommer va.


Men eftersom jag är i gb så kanske jag inte blogga föns jag kommer hem men kan nog göra en look of today innan jag åker


idag kanske ä sista gången ni ser mig i brunt hår för nu ska det bli rött...förmodar jag ;D

lite bilder sen dagens pass            

Av Josefine Björnberg - 19 augusti 2012 21:36

hej alla idag har inte hjort nåt spesielt jag har varit hämma och målat .Imon måste jag rida ska ta lite kort och annat kul till er så ni får veta lire mer om hur jag rider .Förut idag fick jag ett mejl på att jag ska hellre slakta min häst istället för att rida den för att jag rider henne så dåligt tycker ni att jag rider dåligt på bilderna sms vad ni tycker .Aja den som skrev det Slicka dig i röven och gör det tills jag kommer och tar dig  


men imon kommer barn bidraget och ska köpa nytt shabrak till min lilla gris häst

och ska nog hoppa lite bana får se hur det går .


en annan sak jag har tänkt på är att jag som vart på ridläger med skogami och ida och hennes häst zoro i skåne på AW Sporthorses and kontryclubb

(verkligen att rekomendera) så tog jag några awesom fottos därifrån men har inga på ida men på mig så ni ska få lite av det med .Och till er som läser detta jag och min blogg är inte så populära så be snälla era nära och kära läsa den så skulle jg bli super glad men nu kommer lite bilder

076 784 86 04 sms vad ni tycker    

Av Josefine Björnberg - 18 augusti 2012 21:46

Förlåt mig för att jag inte skrivit på ett tag men har haft fullt up med att leva livet...ithink  

men här får ni beskrivning på mina dagar utav bloggen.Första dan minns jag inte mer än att Emma skulle såva över sen vart vi på tumlaren (ett badhus i närheten) sen såv emma över en natt till men inga föräldrar hemma .Igår blev det hoppträning med skogami hoppade 80 i trav (hon tvekade lite men drev på så hon hoppade)sen chilla jag och sanna lite .Idag har jag varit med Ida och har dåliga nyheter hon får inte va med på bloggen för sin pappa .Men annars har det vart bra stack till tumlaren med ghenne och hadde hjätte kul nu har jag presis tränat i 1,5 timme   och har sprungit 3 killometer .

hjäller att man holler sig i form...right  

Imon blir det ridning och ska ringa ida och fråga vgd och lite annat ska klicka hem några saker till skolan och så synns imon sötisar

Presentation


HEJ JAG HETER JOSEFINE OCH ÄR 11 ÅR .JAG HAR EN HÄST SOM HETER SKOGAMI OCH HON ÄR MIT ALLT JAG SKRIVER OM HUR JAG RIDER OCH MIN VARDAG

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards